Saturday 28 March 2015

Shaklee + 6% (entry ke-101)

Teks: Nurul Aini Mohd Noor

Bismillah wa alhamdulillah..

Subhanallah!~

Masa nak menulis entri ni, saya baru perasan, saya dah 100 pos kat sini! That is a WOW for me.. Tahniah pada diri atas pencapaian ni. InshaAllah moga dapat terus istiqamah sharing di sini walaupun hari demi hari, dunia blog makin sejuk dan sangat rare di mata masyarakat.

...............................

Alahai GST~

Dalam pengetahuan saya yang sangat sedikit ni, apa yang saya dengar, GST ni akan menguntungkan pengguna. Untuk barang-barang yang sebelum ni ada caj SST (Sales Service Tax), bermula 1 April 2015, ia akan digantikan dengan GST (Good Service Tax). Bermakna lepas ni dah tak ada 16%. Pengguna hanya akan dicaj 6%.


Dari mata kasar dan secara logiknya, harga akan jadi murah. Tapi tak tahulah lagi selepas perlaksanaannya nanti macam mana. Menerima (perlaksanaan) tanpa tahu ibarat bawa kereta baru tapi tak tahu cara nak betulkan tempat duduk, nak buka tingkap, dan membetulkan cermin pandang belakang...

Senda gurau mereka di whatsapp.. Aduhai~~
Untuk Shaklee pula, sebelum ni kita tak pernah dikenakan sebarang caj. Makanya kita (ahli Shaklee) akan dicaj 6% selepas ni..

(Jumlah pembelian + kos penghantaran) x 6% = ???

Bermakna kos pembelian kita akan meningkat. So hari ini 28/3/2015, hari terakhir untuk kita membeli dengan harga ahli TANPA CAJ GST!

Oleh itu, saya sangat syorkan untuk beli sekarang. Terutamanya untuk mereka yang beli suplemen untuk keperluan keluarga dan diri sendiri.

Percayalah, ia sangat berbaloi. Apa-apa pun, ia untuk keuntungan anda sendiri juga kan.

Jom-jom.. Jadi pengguna yang bijak!

Salam sayang,

Nurul Aini || 013-720 0029
Sahabat Shaklee Anda, 1103786

p/s: hari ni last day promotion ESP, ZINC & VITA-LEA FOR CHILDREN tanpa kos GST. Grab now atau anda perlu bayar lebih selepas ni.

No comments: