Monday 8 December 2014

Supplemen Pertamaku: Alfalfa

Teks: Aina Muslih

Bismillah wa alhamdulillah..

Semua pernah dengar pasal ALFALFA?

(Sumber: google)


Saya ingat lagi pertama kali saya dengar tentang alfalfa..

Dalam fikiran saya ketika itu hanyalah membayangkan budak lelaki yang mempunyai rambut tengah yang tercacak yang memegang watak "Alfalfa" dalam siri Little Rascals yang popular suatu ketika dahulu.

Sumber: google


Sahabat saya teruja share manfaat dan kelebihan alfalfa.


Sumber: cikmanis.com


  • bermanfaat mengendalikan kolesterol darah dengan menghilangkan kolesterol jahat dari tubuh. 
  • mencegah pembentukan plak di dinding arteri sehingga mengurangkan kemungkinan penyakit jantung dan strok.
  • menurunkan kadar gula darah. 
  • menghilangkan retensi air dalam tubuh.
  • mengurangkan gejala menopause kerana sebahagian zat dalam alfalfa bertindak seperti estrogen. 
  • membantu menghilangkan asma dan masalah pernafasan. 
  • elok detoksifikasi.
  • menguatkan sistem kekebalan tubuh, membantu pencernaan, cuci darah.


So, saya pun cuba dengan niat nak ikhtiar bagi elok resdung dan alahan yang ada ni.

Sumber: Vitamin Suci


Kali pertama saya telan, aduhai~ macam makan jamu! Tapi bila dah consume mengikut jadual, alhamdulillah, saya dapat rasa manfaatnya!

~ hidung tak berair
~ selsema dah kurang
~ keputihan pun tiada
~ tak alami sakit-sakit ketika 'Abc'
~ buang angin dalam badan
~ badan rasa ringan

Sangat banyak kelebihan produk Shaklee ni. Produk yang disyorkan semuanya bergantung kepada masalah yang kita hadapi. Cara pemakanan juga berbeza mengikut tujuan.

Sumber: Supplemen4all


Mahu rasa apa yang saya rasa?
Mahu IKHTIAR untuk sihat?
Boleh hubungi saya. :-)


*Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan merawat, mencegah, men'diagnose' apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

No comments: