Tuesday 2 June 2015

Suplemen sebagai 'support-system' sepanjang kehamilan

Teks: Nurul Aini Mohd Noor

Bismillah wa alhamdulillah ..

Masa saya pergi training tempoh hari, dapatlah berkenalan dengan seorang ibu muda ni. Cantik orangnya. Lemah lembut sahaja bila bercakap, sangat peramah. Kami bertukar cerita mengenai pengalaman masing-masing dalam Shaklee.

Adik ni kongsikan pengalamannya mengandung bersama suplemen Shaklee. Ikut ceritanya, tak banyak pun yang dia consume. Cuma ESP, B Complex dan Vitamin C. Dia fokus dan maintain 3 suplemen ni sahaja. Semuanya untuk tambah tenaga dan menguatkan sistem imunisasi badan.


Sampai waktu untuk bersalin pun disempatkan juga untuk minum ESP dan Vitamin C. Dengan izin Allah, sesuatu yang menakjubkan berlaku. Dia langsung tak rasa sakit semasa proses kelahiran. Tak rasa sakit perut, tak rasa sakit pinggang dan contraction pun tak ada. Tau tau 'jalan' dah terbuka 8 - 9 cm dah! Masa nak push baby keluar pun dia tak rasa sakit langsung. Bertuah kan~

Dia pun tak sangka dipermudahkan sehingga begitu sekali. Sahabat-sahabat Shaklee yang ada berhampiran kami yang terdengar perbualan kami pun turut terkejut. 


Maha Hebat kuasaMu ya Allah. Setiap yang berlaku semua dengan kehendakNya. Kita manusia hanya mampu berusaha, berikhtiar dan berdoa. Natijah atau ganjaran selepasnya hanya Allah layak menentukanNya.

Asal yang penting, kena usaha dulu.

So ibu-ibu yang sedang hamil atau sedang merancang untuk hamil, bolehlah mula makan Vitamin C.


Alang-alang tengah ada promosi ni, baik beli sekarang. Suami isteri, ayah mak, anak semua pun boleh makan.


Berminat, boleh hubungi saya.

Salam sayang,

Nurul Aini || 013.720.0029
Sahabat Shaklee Anda, 1103786

No comments: