Tuesday, 1 December 2015

Kolagen dan Ligamen

Teks: Nurul Aini Mohd Noor

Bismillah wa alhamdulillah..

Semalam saya tertidur awal. 'Dose' Cinch Tea baru habis agaknya. Pagi lepas Subuh saya check handset tengok kalau-kalau Shaklee nannies saya dah up pasal promosi Shaklee bulan ni.

Scroll whatsapp.... tak ada.

Scroll newsfeed kat group... Haa tu dia.


Suka tak terkata. Dua produk kegemaran, suplemen wajib setiap kali sebelum breakfast. Paling super eksaited bila tengok gambar kolagen dalam poster.

Lompat bintang sekejap!

Bila sebut kolagen, mindset orang ramai mesti tertumpu ke arah kecantikan. Yes, memang betul pun.

Tapi itu bukanlah satu-satunya fungsi kolagen.


Kolagen dan Ligamen

Super-duper-upper upline saya pernah putus ligamen masa main bola dulu. Kecederaan Anterior Cruciate Ligament (ACL). Biasa dialami oleh pemain-pemain bola. Beliau tak nak operate sebaliknya nekad untuk ikhtiar dengan Collagen. Alhamdulillah dengan izin Allah, sampai sekarang beliau boleh aktif kembali. Siap jalan-jalan free ke Italy.

Tahukah anda?

Kolagen berperanan membantu pembinaan semula tisu-tisu penghubung seperti ligamen, tendon dan sebagainya.


Termakan, Tercantik

Niat asal ambil kolagen ini adalah demi membantu pembinaan tisu tersebut. Tapi sesuatu yang mengagumkan berlaku. Asbab dari pengambilan kolagen itu tadi, ada perubahan positif berlaku ke atas kulit beliau. Kulit menjadi cantik, halus dan licin. Bonus 2-in-1. Kaki pulih, kulit cantik.

Bila cakap pasal cantik, ada yang sanggup berhabis ribuan ringgit semata-mata nak dapatkan kulit wajah yang anjal. Siap ada yang berani nak cucuk.

Tak sakit ke?

Demi kecantikan, segalanya rela.

Tapi, daripada suntikan, baik makan. Lebih mudah dan selamat serta tidak menyakitkan.

Strukturnya yang halus sangat elok untuk penyerapan maksimum. Itulah sebab tak habis sekotak dah terasa keberkesanannya.

Anda ada masalah sama?

Jom ikhtiar dengan Shaklee Collagen Powder.

Sentiasa selamat dan berkesan.



Salam sayang,

Nurul Aini || 013-720 0029
Sahabat Shaklee Anda, 1103786

No comments: