Saturday 13 June 2015

Jom Fit!

Teks: Nurul Aini Mohd Noor

Bismillah wa alhamdulillah...

Cerita Betul

Bukan Lagi Beruang yang Tembam


Transformasi selepas menggunakan produk Shaklee. Saya yang dahulunya 'tembam-tembam beruang' dah susut dengan banyak.
Terus terang saya katakan saya memang ragu-ragu terhadap 'ubat kurus' di luar sana sebab sebelum mengambil supplement kesihatan Shaklee, saya pernah dapat kesan sampingan yang teruk akibat makan 3 jenama produk pelangsingan - berak darah, kulit kepala kering dan menggelupas, panas baran dan macam-macam lagi.  
Ingin ditegaskan bahawa supplement Shaklee bukan ubat kurus ya! Supplemen Shaklee membantu memperbaiki kesihatan badan agar kondusif untuk penurunan berat badan. 
Maka tak ada kesan sampingan yang buruk seperti 'ubat-ubat kurus' di luar sana yang rata-ratanya memaksa air keluar dari badan dengan kadar berlebihan. 
Betul, kawal pengambilan makanan dan senaman amat penting untuk menurunkan berat badan. Dan pengambilan set Lose Weight Shaklee memudahkan lagi usaha untuk saya turun berat badan. 
Tukarlah niat anda. Turun badan mestilah untuk meningkatkan mutu kesihatan kita. Tengok lah sendiri. Dalam 6 bulan saya boleh turun 31 kilogram. 
Bukan saja berat saya turun, tapi rambut saya semakin sihat, ruam-ruam di lengan dan belakang badan sudah berkurangan, dan tahap kolestrol pun turun.

Kalau orang lain boleh, kita MESTI BOLEH

Kegemukan dan obesiti bukan lagi perkara gurauan. Ia mungkin tak mendatangkan masalah pada diri kita sekarang. Sebab kita rasa kita sihat, boleh jalan, boleh makan. Tetapi kita tak pernah ambil tahu apa yang berlaku dalam badan kita. Jangan sampai yang dalam badan tu 'menampakkan wajah mereka'.


Faham maksud saya?

Bukan jin, bukan syaitan, bukan benda mistik tetapi penyakit yang kita 'bela' dalam badan kita sendiri. Hari-hari kita bina ia dalam badan kita. Sedikit-sedikit sampailah satu masa ia menjadi wabak dan menguasai badan kita. Bila kita dah rasa keberadaannya dalam badan, masa itu dah tiada apa yang kita boleh lakukan. Tiada jalan untuk berpatah balik. Apa yang kita boleh lakukan, hanyalah kawalan untuk melambatkan prosesnya menjadi teruk.

Jangan terus bermimpi.

Badan inilah yang menjadi perantara kita menjalani alam dunia. Perlu jaga sebaiknya. Supaya ia tak menjadi beban dan membatasi kehidupan harian kita.

Jalani pemeriksaan kesihatan.

Dapatkan khidmat nasihat daripada doktor dan pakar kesihatan.

Ketahui apa yang kita perlu buat dan apa yang kita perlu kurang/tinggalkan.

Ketahui jenis senaman yang bersesuaian dengan kita.

Buat jadual makan.

Ambil makanan tambahan bersesuaian untuk membantu penurunan berat badan yang lebih sihat.

Dan yang penting, dapatkan sokongan dari ahli keluarga dan pilih kawan yang boleh beri galakan dan semangat untuk kita sihat.

InshaAllah, kita semua boleh. 

Saya boleh!

Anda boleh, kita boleh!~

Jom masuk kelas~~ #Jomfitkevinzahri


Saya dah mula, anda bila lagi?

Jom Sihat Bersama Shaklee ❤

Salam sayang,

Nurul Aini || 013 720 0029
Sahabat Shaklee Anda, 1103786

No comments: