Friday 9 January 2015

Misi bantuan pasca banjir

Teks: Nurul Aini Mohd Noor

Bismillah wa alhamdulillah..

Time update blog ni, saya baru selesai sorting dan packing barang masuk beg. InshaAllah, dengan izin Allah, pagi nanti saya bersama rombongan 4 buah bas akan bertolak ke Kelantan untuk misi bantuan pasca banjir.

Sibuk-sibuk lengkapkan checklist, baru perasan Cinch Tea dah tinggal 3 peket je! Aihh balik nanti kene restock ni ;-)


Tengok tu. Saya tak lupa untuk bawa Vita-C Plus. Dalam bekas hijau tu untuk saya. Yang botol tu pula saya khususkan untuk sukarelawan, mana tahu ada yang perlukan vitamin c. Boleh share! Sharing is caring~ ;-)

Bawa Vitamin C nak buat ape??

Di sana nanti, persekitarannya mungkin diliputi habuk. Kesihatan boleh terjejas dan pernafasan juga boleh terganggu. Sakit seperti lelah, asma, batuk dan barah mula menyerang. Jadi, kat sinilah kita perlukan vitamin C. Tujuannya adalah untuk meningkatkan sistem imun dalam badan kita kerana kita sememangnya terdedah dengan pencemaran udara ini. Vitamin C Shaklee juga adalah satu-satunya oksidan yang berkuasa,mampu melawan sel-sel kanser dan mengusir bahan kimia berbahaya dari tubuh kita.

Semoga kehadiran kami dapat memberikan kegembiraan buat mereka di sana.

Semoga Allah permudahkan semuanya.

Doakan kami selamat pergi, selamat kembali ye.

Orang Tanah Merah, tunggu kami ye~


Salam sayang,

Nurul Aini || 013-720 0029
Sahabat Shaklee anda, 1103786

No comments: