Friday 4 March 2016

ESP ceriakan pagi semudah ABC!

Teks: Nurul Aini Mohd Noor

Bismillah wa alhamdulillah..

Assalamu'alaikum~

Salam sayyidul ayyam <3

Dah sarapan?


Semalam saya up kan poster ni dekat FB. Nak buat tapi tak cukup bahan plus Allah izin serta ringankan rasa untuk laksanakan puasa sunat semalam. So alhamdulillah masa berbuka semalam ambil peluang untuk beli sedikit barang dapur. So alang-alang dah shopping barang dapur, saya beli sekali barang-barang nak buat air best ni.

Konon nak buat semalam tapi sampai je rumah dah keletihan. Mata tak boleh buka, terasa ngantuk yang amat. Plan asal nak habiskan Al-Kahfi pun tertangguh.

SubhanaAllah pagi ni Allah berikan kelapangan untuk buat breakfast sihat ni. Saya olah sedikit. Ini bahan-bahan yang saya gunakan.
  • 1 cawan Fresh Milk
  • 1 cawan Yogurt Drink Low Fat
  • 3 scoop ESP
  • 1 biji buah pisang
  • 1 biji buah oren
Kalau ada slow juicer, boleh masukkan buah dulu. Lepas siap baru campurkan dengan susu, yogurt dan ESP. Shake shake shake dah siap. Tapi asbab saya tak ada lagi alat tu, saya masukkan semua bahan dalam blender. Sekali jalan je. Blend sampai lumat then terus tuang dalam cawan, tuang dalam botol air. Bekalan hari ni - cukup sampai ke tengahari nanti.

Simple breakfast idea :-)
Sebenarnya resipi ni simple je. Tapi renyah sikit sebab nak potong-potong buah tu. Tapi kalau nak dibandingkan dengan nak goreng nasi ke buat jemput-jemput ke saya lebih prefer yang ni. Senang pun senang. Sihat pun sihat. Tahu tak, minum ESP setiap pagi boleh membekalkan protein, kalsium, fiber dan iron untuk keperluan sel dalam badan kita. Mengandungi indeks glisemik yang rendah. Jadi gula dalam darah tak akan naik secara mendadak lepas minum. Sarapan yang cepat, mudah dan sihat yang sentiasa menjadi pilihan ramai. Orang busy pun sempat sarapan. :-)

Alright, happy working!~

Salam sayang,

Nurul Aini || 013-720 0029
Sahabat Shaklee Anda, 1103786

No comments: