Saturday 29 August 2015

Chocolate Strawberry Protein Shake

Teks: Nurul Aini Mohd Noor

Bismillahirrahmanirrahim..


Boleh bayangkan bila coklat campur dengan strawberry? Manis, masam, bergabung dalam satu hidangan. Bila masuk mulut,  melebar senyum sampai ke langit Ilahi ;-)

Buah strawberry ni cantik. Dengan warna merah menyala, berbintik-bintik hitam, daun-daun hijau di tampuk tu memang menambahkan lagi serinya. Setiap kali terjumpa, mesti tergoda nak beli.


Seperkara yang saya suka tentang strawberry ialah khasiatnya yang kaya dengan Vitamin C. Vitamin C bertindak sebagai perisai kepada sel tubuh serta memberi nutrisi bagi sistem imun bertindak dengan berkesan.

Dari aspek kecantikan, strawberry bagus dalam mendetoksifikasi kulit, menghaluskan rambut dan mengecilkan pori. Kandungan vitamin C yang tinggi akan membersihkan kulit. Selain itu strawberry juga mengandungi asam salicylic yang boleh menyingkirkan sel kulit mati dan mengecilkan pori. Sementara sifat antioksidannya membantu kulit meregenerasi sel-selnya sehingga tetap kelihatan awet muda.

Bila nak makan, saya suka mix & blend dengan Cinch Shake. Minuman yang kaya dengan protein, serat, serta 24 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan badan. Tu yang bila minum, mesti cepat rasa kenyang. Sangat bagus untuk sesiapa yang nak berdiet secara sihat.


Benda baik campur dengan benda baik, khasiatnya tentulah berganda-ganda. 

Rugi siapa tak cuba.

Salam sayang,

Nurul Aini || 0137200029
Sahabat Shaklee Anda, 1103786

No comments: